pingiskalle.blogg.se

Träning och annat konst:igt.

37km vilja.

Publicerad 2013-09-22 23:59:09 i Allmänt,

Ett lördagsäventyr.

Elva tappra, med löparskorna på!

Tre damer och åtta herrar glatt uppställda inför lördagens äventyr!

Väskorna är packade, strålande väder och förberedelserna kunde inte vara bättre. (Förutom att jag och Anna hade ostkväll dagen innan och somnade 00.30 och jag satte i mig nästan en hel brieost - laktosintolerant som jag är...) I alla fall så begav sig turen klockan 0915 ifrån Hindås med riktmärke att följa vildmarksleden till Skatås/Göteborg 38km bort. 
Vi som sprang är ett gäng ihopsamlat främst genom Military fitness här i Göteborg, men även andra löparentusiaster hänger på som någon av oss känner. Tillsammans har vi en facebooksida där någon föreslår en löprunda och man anmäler sig om man är sugen. Förslaget den här gången var 38km och oväntat många deltog! 

Tanken är att vi springer i ett tempo så att alla kan följa med. Sackar någon efter väntar man in. 

Första milen gick relativt lätt för allihop och vi tog en liten vatten- och matpaus inne i skogen bland bitande flugor..
De orange markeringarna som var utsatta för vildmarksleden syntes då och då och ibland sprang man lite fel och fick springa tillbaka. 
Andra milen gick även den ganska lätt. Osten började härja lite gött i magen men inte så farligt att jag kände att jag behövde göra något åt det :) 

Hindås: 19,8km och Skatås: 18,7km! Vatten- banan- och raw bitepaus. Känns alltid gött att veta att man sprungit mer än halva!

Under löpningen mellan två och tre mil kände jag hur magen inte ville vara med längre, men även hur huvudet inte ville sluta springa, så i ungefär fem kilometer blev det ontimagenlöpning med fokus på att bara fortsätta. Och efter ett kort stopp mellan tredje och sista milen blev det till att låna toapapper och sätta sig 90 grader mot ett träd. Efter det svävade jag fram.

Vi närmar oss slutmålet och vissa har mer krafter än andra. 

Efter 4.47 timmars löpning och ett par ickeinräknade raster och fellöpningar där kom vi fram till vår slutdestination. Äventyret började 0915 i Hindås och avlutades klockan 1500 i Skatås. 
För flera av oss var det den längsta löpningen någonsin och alla var glada och nöjda (och svettiga) när vi kom i mål! 

Tillsammans klarar alla allt! Så är det. Ett knippe vilja, ett stort mått tålamod och ett uns av samarbete och 37km går som en dans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela